Goede klachtenbehandeling: simpel, maar niet eenvoudig
Een klacht is een gratis advies. Dat is een waarheid als een koe. In de praktijk zijn er echter allerlei drempels die het lastig maken,...
Onzichtbare kwaliteit
Wat zijn bedrijven toch trots op de producten en diensten die zij leveren! Maar beseffen bedrijven eigenlijk wel hoe weinig van haar medewerkers daadwerkelijk contact...
TWI Instituut Nederland introduceert Standardized Work module
Het TWI Institute heeft in samenwerking met haar global partners en als uitbreiding op het bestaande programma aan verbetermethoden een compleet nieuwe module ontwikkeld: Standardized...
Vijf redenen om werk te maken van cybersecurity
Binnen een jaar moeten veel organisaties in Nederland aan de nieuwe Cyberbeveiligingswet voldoen. Dit gaat gelden voor veel sectoren, ook voor sectoren die nu nog...
Hoe beveilig je een glazen huis?
Op het internet wordt een enorme hoeveelheid informatie over jou en je organisatie opgeslagen. Voor een hacker is jouw organisatie als een glazen huis. Ze...
Controle is een illusie
De serie Moeiteloos veranderen biedt een nieuwe kijk op verandering in organisaties. Dit is het tweede deel in de serie waarin we stil staan bij...
Organisaties zijn kwetsbaarder dan ooit
In eerdere bijdragen in onder andere dit magazine heb ik regelmatig aandacht gevraagd voor inzicht in de afhankelijkheden binnen organisaties, speciaal gericht op het leveren...
Hoe slopen we de angstcultuur?
Angst hebben we van de natuur gekregen om te overleven. Het helpt ons om een adequate reactie te hebben wanneer we bedreigd worden door een...
Kwaliteitsprofessionals en duurzaamheid…
In de afgelopen decennia is het begrip kwaliteit verbreed van voldoen aan met name functionele eisen naar voldoen aan de verwachtingen van alle belanghebbenden en...
Kwaliteit en bedrijfscontinuïteit: wat is de link?
Voor velen is de link tussen kwaliteitsmanagement en bedrijfscontinuïteitsmanagement (BCM) een duidelijke. De continuïteit van de organisatie is uiteindelijk de belangrijkste doelstelling van de organisatie...