Nieuw

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    20 juni 2022

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    16 juni 2022
    LinkedIn
    NIeuw
    • Startend Consulent Stikstof en Natura 2000
    • NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen
    • Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven
    • Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien
    • Acht op de tien managers waardeert het als medewerker mentale gezondheidsproblemen aankaart
    • ‘Integraal certificeren past bij onze cultuur’
    • Hoe pakt u risicobeheer op het gebied van cybersecurity slimmer aan?
    • Quality, Health, Safety and Environment (QHSE) Manager
    LinkedIn Twitter
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
      • Agenda
      • Nieuws
      • Columns
      • Artikelen
    • Organisatiegids
      • Organisatiegids (per categorie)
      • Organisatiegids (A-Z)
      • Uw bedrijf in de Organisatiegids?
    • Magazines
    • Vacatures
    • Over Kwaliteit in Bedrijf
      • Abonnementen
      • Adverteren
      • Service & contact
    • Blijf op de hoogte!
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    Home » Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
    Nieuws

    Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot

    6 mei 2021Geen reacties2 Minuten leestijd
    Delen
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp E-mail

    Het merendeel van de managers maakt zich tijdens het thuiswerken geen zorgen over de productiviteit van zijn medewerkers. Slechts 15 procent controleert regelmatig of medewerkers wel daadwerkelijk aan het werk zijn. Ruim een vijfde (21%) is zelfs van mening dat zijn team te veel werkt. Dit blijkt uit de ManagementScore van ISBW, een representatief onderzoek onder ruim 500 managers in Nederland. Een kleine groep gaat het managen op afstand wat minder goed af. Zo geeft 14 procent aan de controle in zijn managementrol te zijn verloren tijdens het thuiswerken. Ook heeft 16 procent zijn medewerkers het afgelopen jaar nauwelijks gesproken door de coronacrisis.

    De coronacrisis lijkt de managementstijl van managers niet aanzienlijk te hebben veranderd. Managers zien zichzelf sinds de coronacrisis voornamelijk als een coachende manager (48%), gevolgd door het zijn van een organiserende manager (27%). Het zijn van een leidende (14%) en ondernemende manager (10%) is minder populair. Dit was voor de coronacrisis ook zo. Werkend Nederland lijkt hier min of meer hetzelfde over te denken. Uit Het Nationale Management Onderzoek blijkt dat werkenden hun managers vooral als coachend (35%) en organiserend (26%) bestempelen. Minder vaak zien ze hun managers als een ondernemende (22%) of leidende manager (17%).

     

    Rob Rijbroek, directeur ISBW: ‘Het doet me goed dat het vertrouwen van managers in hun team zo hoog is. Het is belangrijk om dit vertrouwen als manager ook uit te spreken. Zorg daarnaast dat je goed in contact blijft met medewerkers. Houd een vinger aan de pols, zoek elkaar regelmatig op en luister naar elkaar. Dit zijn voornamelijk zaken die vallen onder de rol van de coachende manager. Deze rol is altijd belangrijk, maar momenteel misschien nog wel meer dan normaal. Zeker nu is het cruciaal om op de hoogte te zijn van hoe het met een medewerker gaat. Alleen op die manier kun je op tijd hulp of ondersteuning bieden waar nodig.’

     

    Event: De improviserende manager

    Als manager is het nu belangrijker dan ooit om goed in te spelen op de snel veranderende situatie. Daarom organiseert ISBW op 27 mei het event ‘De improviserende manager’. Dit event zal volledig in het teken staan van het onmisbare talent van managers in tijden van disruptie, namelijk het improvisatievermogen. Het event is bedoeld voor managers op alle niveaus en uit alle branches. Meer informatie of gratis aanmelden kan hier.

     

    Download het onderzoeksrapport De Managementscore

    Download het Nationale Management Onderzoek

    Vorig artikelTien beetjes harder
    Volgend artikel Hoe krijg je ze mee, inclusief MT?

    Gerelateerde artikelen

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien

    Geef een reactie Annuleer reactie

    Laatst toegevoegd

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    20 juni 2022

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    16 juni 2022

    Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien

    14 juni 2022
    Vacatures

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    Quality, Health, Safety and Environment (QHSE) Manager

    7 juni 2022

    KAM Manager

    30 mei 2022

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2021 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Organisatiegids
    • Uw bedrijf in de Organisatiegids?
    • Organisatiegids per categorie
    • Organisatiegids (A-Z)
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Typ uw zoekwoord(en) hierboven in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.