Nieuw

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023
    LinkedIn
    NIeuw
    • Kwaliteitscoördinator openbare ruimte
    • Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West
    • Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’
    • NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie
    • De trends in kwaliteitsmanagement voor 2023
    • Veel ongelukken bij installatie zonnepanelen
    • ‘Industrie krimpt – opvallende tweedeling binnen de sector’
    • Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
    LinkedIn Twitter
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
      • Agenda
      • Nieuws
      • Columns
      • Artikelen
    • Kennispartners
      • Overzicht (per categorie)
      • Overzicht (A-Z)
      • Kennispartner worden?
    • Magazines
    • Vacatures
    • Over Kwaliteit in Bedrijf
      • Abonnementen
      • Adverteren
      • Service & contact
    • Blijf op de hoogte!
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    Home » Kwaliteit in Bedrijf 3-2021
    Magazine

    Kwaliteit in Bedrijf 3-2021

    23 september 2021Geen reacties3 Minuten leestijd
    Delen
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp E-mail

    In dit nummer o.a.:

    Samen tegen corona

    Het COVID19-virus waart rond. Bedrijven moeten aan regels voldoen die deels door de overheid worden opgelegd en deels door private organisaties worden geadviseerd. Dit artikel laat eerst zien hoe dat op een systematische manier kan: er zijn allerlei interacties tussen mensen mogelijk, er zijn veel regels die tot doel hebben om besmetting te voorkomen. Vervolgens zijn met gebruikmaking van deze systematiek 64 organisaties in de cultuursector onderzocht. Hoe gaan zij om met de regels? Daar blijken grote verschillen tussen te zitten. Regels blijken tot innovatie te kunnen leiden; vervolgens zou dat weer tot aanpassing van regels kunnen leiden.

    De verwaarloosde organisatie

    Veel leidinggevenden willen hun organisatie klantgerichter, wendbaarder en ondernemender maken. De verandering komt enthousiast op gang, maar na een tijdje ‘dooft’ de gewenste verandering weer uit. Wat blijkt? De organisatie is er niet aan toe. Er kan dan sprake zijn van verwaarlozing, waardoor dergelijke initiatieven ‘vakkundig’ onschadelijk worden gemaakt. Voor effectieve organisatieontwikkeling begin je dan eerst met de ongemakkelijke versie van de werkelijkheid onder ogen zien en deze niet onder het tapijt wegvegen.

    Samen werken sturen leren

    Van hoeveel teams maak je zelf deel uit? Het zijn er vast meer dan je denkt. Gemiddeld werken professionals tegelijkertijd in maar liefst acht teams. Niet alleen in hun eigen team dat in het organogram is te zien, maar ook in projectteams of werkgroepen met professionals binnen en buiten de organisatie – vaak ook (inter)nationaal. In dit artikel laten we zien dat eigenaarschap, interactie en reflectie essentieel zijn om koers te houden, mee te bewegen en bovendien te leren en te ontwikkelen.

    Bouwbedrijven moeten terug naar de tekentafel

    Business Continuity Management of bedrijfscontinuïteitsmanagement (BCM) gaat over het beschermen van jouw bedrijf tegen de gevolgen van omvangrijke verstoringen en (on)bekende risico’s. Het is gebleken dat vooral het midden- en kleinbedrijf erg kwetsbaar is.

    Remote audits: wat zijn de risico's en kansen?

    Vanwege de vele restricties moeten mensen massaal thuis werken, zijn kantoren dicht en mogen bedrijven geen bezoek meer ontvangen. Toch is het belangrijk om de continuïteit en validiteit van uw ISO-certificering te kunnen garanderen. Hoe kunnen audits uitgevoerd worden als bedrijven geen extern bezoek meer mogen ontvangen?

    Afspraken over hergebruik van grondstoffen

    Steeds meer organisaties en bedrijven werken aan onderwerpen en projecten die bijdragen aan een duurzame wereld. En dat is nodig om de klimaatdoelen te halen. Dat merken ze ook bij NEN, waar er steeds meer overkoepelende werkzaamheden zijn die te maken hebben met milieu, klimaat en circulariteit.

    Verder in deze Kwaliteit in Bedrijf...

    • Richtlijnen verbeterd kwaliteitsmanagement bijgewerkt
    • Certificeren, keurmerken, normen… hoe zit dat?
    • Van high level naar harmonized structure
    • NNK persoonscertificatie
    • Nieuws over Business Continuity Management (BCM)
    • Columns
    • Literatuur
    Reageren

    Reacties zijn niet mogelijk.

    Laatst toegevoegd

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023

    NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie

    2 februari 2023
    Vacatures

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Kwaliteit & Procesmanager

    20 januari 2023

    Kwaliteitsfunctionaris

    20 januari 2023

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2022 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Partneroverzicht per categorie
    • Partneroverzicht A-Z
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Typ uw zoekwoord(en) hierboven in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.