Nieuw

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023
    LinkedIn
    NIeuw
    • Kwaliteitscoördinator openbare ruimte
    • Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West
    • Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’
    • NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie
    • De trends in kwaliteitsmanagement voor 2023
    • Veel ongelukken bij installatie zonnepanelen
    • ‘Industrie krimpt – opvallende tweedeling binnen de sector’
    • Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
    LinkedIn Twitter
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
      • Agenda
      • Nieuws
      • Columns
      • Artikelen
    • Kennispartners
      • Overzicht (per categorie)
      • Overzicht (A-Z)
      • Kennispartner worden?
    • Magazines
    • Vacatures
    • Over Kwaliteit in Bedrijf
      • Abonnementen
      • Adverteren
      • Service & contact
    • Blijf op de hoogte!
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    Home » Kwaliteit in Bedrijf 1-2019
    Magazine

    Kwaliteit in Bedrijf 1-2019

    23 september 2021Geen reacties3 Minuten leestijd
    Delen
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp E-mail

    In dit nummer o.a.:

    Welkom in de VUCA-Wereld!

    We bevinden ons in een wereld die steeds sneller, onzekerder, complexer en vager wordt. Naarmate de jaren voorbij gaan, lijkt alles alsmaar sneller te gaan en ongrijpbaarder te worden. Hoe gaan we om met een continue veranderende wereld en markt?

    Wicked Problems? Modellen maken het verschil!

    Tegenwoordige, maatschappelijke problemen lijken onoplosbaar. Ze zijn veelomvattend, er zijn veel partijen bij nodig en er is geen eenduidige aanpak. Dit artikel licht het begrip ‘Wicked Problems’ toe vanuit een theoretisch model en geeft handreikingen voor modelleiderschap.

    Deel 1 van een serie over samensturing

    In veel organisaties wordt verzuimd het echte gesprek te voeren: waar gaat het voor jou en mij persoonlijk over? Waarom vinden we dit eigenlijk belangrijk? Die gesprekken zijn voorwaarde voor het creëren van eigenaarschap en gedeelde verantwoordelijkheid. In dit eerste artikel uit een driedelige serie over Samensturing zoomen we in op betekenisgeving.

    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden

    Wie verkozen wil worden tot ‘Vitaalste bedrijf van Nederland’ zal doorgaans de organisatie flink moeten opschudden om het geestelijk en lichamelijk welbevinden van de medewerkers naar een hoger niveau te tillen. In het algemeen is de prestigieuze erkenning pas te behalen na een ingrijpend, bedrijfsbreed plan, waarbij met allerlei middelen, hulpmiddelen, interventies en changemaatregelen projectmatig gewerkt wordt aan het verbeteren van de vitaliteit.

    Betrouwbare informatie uit de keten

    DNV GL ziet dat de vraag naar betrouwbare digitale informatie uit de keten toeneemt. ‘Retailersen consumenten willen meer transparantie en ze willen de garantie dat de informatie die zij krijgen klopt’, zegt Hans Groothuis. ‘Als certificerende instantie zien wij blockchain als een van de middelen om dit te realiseren.’

    Wat wordt de toekomst van de HLS?

    De komende twee jaar voert NEN het secretariaat van de ISO-werkgroep die een herziening van de High Level Structure (HLS) voorbereidt. Nederland heeft aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van de HLS en zal nu ook weer een belangrijke rol spelen bij de herziening ervan.

    Kan verantwoord ondernemen zonder Lean en MTM?

    Uiteraard kan dat, want waarschijnlijk werkt jouw organisatie nu ook zonder Methods-Time Measurement. Maar het niet toepassen van deze ‘Methodetijdmeting’ is een gemiste kans.

    Een black box in de operatiekamer?

    Het hing al jaren in de lucht, maar nu zijn de eerste stappen gezet: een black box in de operatiekamer. In de luchtvaart een vertrouwd fenomeen, maar voor de zorg nog even wennen. Twee medisch specialisten leggen uit waarom het toch echt een geweldig idee is ter verbetering van kwaliteit en efficiency.

    Hoe bevorder je eigenaarschap en engagement?

    Een artikel over dienend-leiderschap en het creëren van eigenaarschap.

    Verder in deze Kwaliteit in Bedrijf...

    • De scale-up blueprint
    • Medgezel wint social grow sessions award         
    • Nieuws over normen
    • Samenwerking in begeleiding patiënten voorkomt verkokering
    • Nieuws over Business Continuity Management (BCM)
    • MBA in één dag met NEN masterclass
    • Columns
    • Literatuur
    • Bijlage: Visie 2019
    Reageren

    Reacties zijn niet mogelijk.

    Laatst toegevoegd

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023

    NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie

    2 februari 2023
    Vacatures

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Kwaliteit & Procesmanager

    20 januari 2023

    Kwaliteitsfunctionaris

    20 januari 2023

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2022 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Partneroverzicht per categorie
    • Partneroverzicht A-Z
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Typ uw zoekwoord(en) hierboven in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.