Close Menu
    Nieuw

    Bekostiging van domeinoverstijgende samenwerking in de zorgverlening is nog vaak lastig

    31 mei 2024

    Nieuwe ISO-norm moet bijdragen aan vertrouwen in AI

    15 april 2024

    Vooruitzicht sectoren: Bouw krimpt, IT-sector groeit sterk

    11 april 2024
    LinkedIn
    • Nieuwsbrief
    • Digitaal magazine
    • Inloggen
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
    • Cybersecurity event
    • ISO boek
    • Magazines
    • Vacatures
    • Partners
      • Overzicht partners
      • Ook partner worden?
    • Lid worden
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    Home / Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein HTA
    Vacature

    Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein HTA

    Gemeente Haarlemmermeer
    29 januari 2024Geen reacties5 Mins Read
    Share
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp Email
    De gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een

    Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein HTA

    Als kwaliteitsmedewerker ben je verantwoordelijk voor het bewaken en optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening.

    Werken als Kwaliteitsmedewerker bij gemeente Haarlemmermeer in het Sociaal Domein betekent …

    • Dat jij een bijdrage levert aan het samenbrengen van wetgeving, beleid en uitvoering.
    • Dat jou een uitdaging te wachten staat, omdat de gemeente en het sociaal domein continu in beweging zijn en dit altijd nieuwe ontwikkelingen met zich meebrengt.
    • Dat jij samen werkt met teammanagers, processpecialisten, functioneel beheerders en beleidsadviseurs om tot mooie oplossingen te komen voor burgers.

    De kern van jouw functie

    Als kwaliteitsmedewerker ben je verantwoordelijk voor het bewaken en optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening, documenten en processen op het gebied van sociale dienstverlening. Je beweegt je tussen beleid en uitvoering en werkt intensief samen met processpecialisten, beleidsadviseurs, functioneel beheerders, procescontrollers, en teammanagers.

    De taken van een kwaliteitsmedewerker die hierbij horen zijn (onder andere):

    • Je analyseert (aankomende) wetgeving, beleid en jurisprudentie, past deze toe en legt deze uit, levert daar input voor, toetst deze op uitvoerbaarheid, en vertaalt deze naar (kaders voor) de processen;
    • Je adviseert actief over de kwaliteit, doelmatigheid en rechtmatigheid van de uitvoering binnen het sociaal domein. Dit doe je bijvoorbeeld door deelname aan vakinhoudelijke- of casuïstiek-overleggen;
    • Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de Wmo of Participatiewet;
    • Je bent adviseur en actief deelnemer aan projecten.

    Maak het verschil

    Bij Gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor ruim 150.000 inwoners. Met jouw expertise, ambitie en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen vind je prachtige natuur, rijke historie en landbouwgrond. Dat betekent dat je in je werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Er is dus genoeg te doen waarbij we jouw kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken. Kom jij met ons in beweging en daag je ons uit met jouw frisse blik?

    Dit krijg je van ons

    • Een warm welkom, goede begeleiding en grote collegiale betrokkenheid.
    • Een salaris tussen de € 3.558,- en € 5.247, – bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
    • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto maandsalaris dat je kunt laten uitbetalen of waarmee je bijvoorbeeld extra vakantiedagen kunt kopen.
    • Vergoeding woon- werkverkeer OV van 100% en thuiswerkvergoeding.
    • Een goed pakket met secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioenregeling.
    • Afhankelijk van je functie biedt gemeente Haarlemmermeer je ruimte om je werk en privé optimaal te combineren. Met flexibele werklocaties en oplossingen werk je net zo eenvoudig vanaf kantoor, huis of projectlocatie. Dit ondersteunen wij met een laptop en telefoon.
    • Professionele groei met onze opleidingsacademie Bouw aan Jezelf, loopbaancoaching en Het Goede Gesprek.
    • Persoonlijke vitaliteit dankzij het MEERVitaal-programma en uiteenlopende activiteiten, zoals de maand van de vitaliteit, ondersteuning bij mantelzorg, workshops voor ouders met jonge kinderen en veel meer.
    • Jonge Ambtenaren: een netwerk met en voor alle nieuwe collega’s (jong én oud).

    Dit zoeken we in jou

    Als kwaliteitsmedewerker ben je in staat de wetgeving moeiteloos toe te passen, uit te leggen en deze kennis over te dragen. Dit vanuit ‘de bedoeling’, ofwel: maatwerk volgens de geest van de wet in plaats van de letter van de wet. De leefwereld van de inwoner en andere direct betrokkenen staat daarbij voorop, in plaats van de systeemwereld. Je werkwijze sluit aan bij het Haarlemmermeers model, dat sterk uitgaat van vertrouwen in uitvoerende professionals. Je bent een echte teamplayer en sociaal vaardig. Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Je bent benaderbaar en denkt actief mee over de vraagstukken in de sociale dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat je mondelinge en schriftelijke communicatie effectief, duidelijk en bondig is. Je werkt systematisch en gestructureerd. Het leveren van resultaat én kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel. Je schroomt niet om aan te geven waar de dienstverlening of processen verbeterd kunnen worden en komt met innovatieve ideeën. Dit vraagt van jou dat je een stevig adviseur bent en je waar nodig flexibel weet op te stellen. Bovendien kun je goed prioriteren.

    Verder heb je:

    • HBO werk- en denkniveau.
    • Relevante ervaring in de sociale dienstverlening, het liefst 5 jaar of meer.
    • Je bent gespecialiseerd in één of meerdere materiewetten van het sociaal domein.
    • Kennis en ervaring met het werken in projecten en werkgroepen.
    • Doorzettingsvermogen.
    • Energie en weet je anderen ook enthousiast te maken voor veranderingen en verbeteringen.

    Herken jij je hierin? Dan maken we graag kennis met je

    Upload je motivatie – waarin je aangeeft wat jou inspireert in deze functie – en je cv via het sollicitatieformulier.

    Klik hier om te solliciteren

    Meer weten over deze vacature?

    Neem contact op met Fleur Zuiderduin, Teammanager Handhaving, Terugvordering en Administratie via fleur.zuiderduin@haarlemmermeer.nl of 023-5673538. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nick Pijpers, corporate recruiter, via 023-5676065 of recruitment@haarlemmermeer.nl. 

    Procedure

    Deze vacature staat open tot en met 29 februari 2024. Wij streven ernaar om sollicitaties binnen 5 werkdagen beoordelen en kandidaten in te lichten.

    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

    Gerelateerde artikelen

    Proces- & auditmanager

    QHSE Controller

    Kwaliteitscoördinator

    Add A Comment

    Comments are closed.

    Laatst toegevoegd

    Digitalisering en circulariteit: een synergie met potentie

    Van leerling tot meester

    Vereenvoudig het opsporen van risico’s in de supply chain

    Zo zit het met de directiebeoordeling, deel 1

    Vacatures

    Quality & Health Assistant

    23 april 2025

    Arbocoördinator

    22 april 2025

    Preventiemedewerker

    22 april 2025

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2023 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Onze partners
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Nieuwsbrief
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.