Close Menu
    Nieuw

    Bekostiging van domeinoverstijgende samenwerking in de zorgverlening is nog vaak lastig

    31 mei 2024

    Nieuwe ISO-norm moet bijdragen aan vertrouwen in AI

    15 april 2024

    Vooruitzicht sectoren: Bouw krimpt, IT-sector groeit sterk

    11 april 2024
    LinkedIn
    • Nieuwsbrief
    • Digitaal magazine
    • Inloggen
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
    • Cybersecurity event
    • ISO boek
    • Magazines
    • Vacatures
    • Partners
      • Overzicht partners
      • Ook partner worden?
    • Lid worden
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    Home / Bedrijven worstelen met het hybride werken en het management loopt steeds verder vast
    Nieuws

    Bedrijven worstelen met het hybride werken en het management loopt steeds verder vast

    8 juni 2023Geen reacties3 Mins Read
    Share
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp Email

    Gebrek aan kennis en lastige vraagstukken remmen leidinggevenden om het hybride werken in de juiste banen te leiden. Dit bleek onlangs uit de 4e editie van Remote Working Summit, waarbij meer dan 60 experts hun kennis hebben gedeeld over hoe het toekomstige hybride werken en de nieuwe werkmix eruit gaat zien.

     

    Er is nog weinig kennis gebundeld en bij lastige vraagstukken staan managers er vaak alleen voor. Hierdoor vertragen processen, raken medewerkers gefrustreerd en dreigen bedrijfsprocessen vast te lopen en haakt het personeel af. En zo begint de generatie Z er al helemaal niet aan.

    Want het hybride werken is here to stay en dit gaat voor zowel voor grote als kleinere ondernemingen flinke gevolgen geven. De precieze consequenties zijn nu nog niet goed te overzien. Dit heeft al wel als gevolg dat op alle managementniveaus de vraagstukken aan het ontstaan zijn zoals bijvoorbeeld personeel behouden voor het bedrijf. Bedrijfsmodellen zijn tegenwoordig zo gedetailleerd uitgewerkt dat een te snelle beslissing een flink effect kan hebben op een organisatie en het effect van de genomen beslissing nog lang doordreunt en op de langere termijn (deze negatieve) beslissing moeilijk terug te draaien is. Denk hierbij aan personeelstekorten, ziekteverzuim, (toenemende) werkdruk, Artificial intelligence en Chat GPT.

     

    Aan de lopende band complexe vraagstukken op het bureau krijgen

    Er is een soort vacuüm aan het ontstaan, omdat niemand weet waar we op af koersen, van wat de gevolgen van beslissingen op lange termijn kunnen zijn. Dit heeft tot gevolg dat veel managers beslissingen voor zich uitschuiven, waardoor de positie van het bedrijf of organisatie in gevaar komt. En daarbij als ‘collateral damage’ het risico dat zij zichzelf als management buitenspel zullen zetten is dan ook een reëel scenario.

    Hybride werken is here to stay, dus bedrijven en organisaties die het thuiswerken blijven stimuleren en zelfs tot norm maken, ontdekken de voordelen, maar uiteraard ook de uitdagingen. Door het gebrek aan hands-on en gebundelde kennis, worstelen bedrijven hier nu dagelijks mee en lopen de veranderingsprocessen traag of lopen plannen hiervoor volledig vast. We zijn met z’n allen in een ‘perfect storm’ beland, waar het lijkt of niemand meer de koers weet te bepalen of te behouden.

    Waar we voorheen plan A en B op de plank hadden liggen, moeten we nu een volledig alfabet aan scenario’s op de plank hebben liggen om aan elk denkbare situatie het hoofd te kunnen bieden. Dit werd tijdens de laatste summit nogmaals benadrukt door Paul Gereads; ‘We weten veel niet en moeten op ons vakmanschap en intuïtie afgaan, maar de directeuren en commissarissen van B.V. Nederland hebben het hier verdomd moeilijk mee’, aldus Paul Gereads, Voorzitter van het Nederlands Centrum voor Directeuren en Commissarissen (NCD) en panellid bij de Remote Working Summit.

     

    Remote Working Summit op 19 juni brengt nieuwe inzichten

    Om een nog beter inzicht in deze complexe vraagstukken te kunnen geven, zal er op 19 juni a.s. tijdens de 5e editie van de Remote Working Summit nog uitgebreider ingegaan worden op deze problematiek. En ook hoe werkgevers aantrekkelijk kunnen blijven voor het huidige personeel en de nieuwe generatie Z, die steeds hogere eisen aan een werkgever en hun werkomgeving stellen.

    Deelnemers kunnen zich laten bijpraten en inspiratie opdoen aan de hand van de paneldebatten, keynotesessies en seminars, door meer dan 60 praktijkexperts. Over personeel en welzijn, managementstrategieën, cyber security, werkgeluk, AI en ChatGPT, Generatie Z recruitment, teamwork, techniek en verbinding houden, managementtools, werkgeluk, het nieuwe kantoor en nog veel meer.

     

    Kijk voor meer informatie op www.remoteworkingsummit.nl.

    Gerelateerde artikelen

    Nieuwe ISO-norm moet bijdragen aan vertrouwen in AI

    60% van Europese bouw- en maakindustrie heeft AI-doelen volledig of bijna bereikt

    Rapporteren over duurzaamheid makkelijker met AI

    Add A Comment

    Comments are closed.

    Laatst toegevoegd

    Digitalisering en circulariteit: een synergie met potentie

    Van leerling tot meester

    Vereenvoudig het opsporen van risico’s in de supply chain

    Zo zit het met de directiebeoordeling, deel 1

    Vacatures

    Quality & Health Assistant

    23 april 2025

    Arbocoördinator

    22 april 2025

    Preventiemedewerker

    22 april 2025

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2023 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Onze partners
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Nieuwsbrief
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.