Nieuw

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    20 juni 2022

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    16 juni 2022
    LinkedIn
    NIeuw
    • Startend Consulent Stikstof en Natura 2000
    • NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen
    • Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven
    • Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien
    • Acht op de tien managers waardeert het als medewerker mentale gezondheidsproblemen aankaart
    • ‘Integraal certificeren past bij onze cultuur’
    • Hoe pakt u risicobeheer op het gebied van cybersecurity slimmer aan?
    • Quality, Health, Safety and Environment (QHSE) Manager
    LinkedIn Twitter
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
      • Agenda
      • Nieuws
      • Columns
      • Artikelen
    • Organisatiegids
      • Organisatiegids (per categorie)
      • Organisatiegids (A-Z)
      • Uw bedrijf in de Organisatiegids?
    • Magazines
    • Vacatures
    • Over Kwaliteit in Bedrijf
      • Abonnementen
      • Adverteren
      • Service & contact
    • Blijf op de hoogte!
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    Home » Acht op de tien managers waardeert het als medewerker mentale gezondheidsproblemen aankaart
    Nieuws

    Acht op de tien managers waardeert het als medewerker mentale gezondheidsproblemen aankaart

    Bijna helft managers vindt werknemer zelf verantwoordelijk voor gezondheid
    10 juni 2022Geen reacties2 Minuten leestijd
    Delen
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp E-mail

    80 procent van de managers waardeert het als medewerkers delen dat ze gezondheidsklachten hebben. Dit blijkt uit de ManagementScore van ISBW, een representatief onderzoek onder ruim 500 managers in Nederland. Bijna de helft (47%) van de managers verwacht ook dat medewerkers zelf aankaarten wanneer ze rondlopen met problemen.

     

    Het welzijn van medewerkers staat hoog op de agenda van managers. Zo hecht een ruime meerderheid van de managers veel waarde aan de mentale (80%) en fysieke gezondheid (79%) van teamleden. Driekwart van de managers zegt ook daadwerkelijk op de hoogte te zijn van hoe het met zijn of haar medewerkers gaat. Een derde (33%) maakt wekelijks tijd vrij om het gesprek hierover aan te gaan. 32 procent doet dit maandelijks.

     

    Verantwoordelijk voor welzijn

    45 procent van de managers vindt dat medewerkers zelf verantwoordelijk zijn voor hun gezondheid. Eén vijfde van de managers (18%) legt deze verantwoordelijkheid bij de manager of leidinggevende van de werknemer en 16 procent legt de verantwoordelijkheid bij de directie. Wel zet de meerderheid van de managers zich in om het welzijn van medewerkers te stimuleren. Zo voert 60 procent van de managers regelmatig persoonlijke gesprekken. Ook het afstemmen van werkzaamheden op voorkeuren en wensen van medewerkers (34%) en het investeren in de werksfeer (32%) zijn populaire manieren voor managers om het welzijn van medewerkers te stimuleren.

     

    Rob Rijbroek, directeur ISBW: ‘Gezonde en vitale werknemers zijn productiever en hebben meer plezier in hun werk. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid van iemands welzijn bij zichzelf, maar als manager speel je hier zeker ook een rol in. Denk aan het creëren van een prettige en veilige werksfeer waarin medewerkers daadwerkelijk dingen durven aan te kaarten. Hierin geldt: goed voorbeeld doet goed volgen. Draag daarom actief bij aan een open organisatiecultuur. Wees eerlijk en oprecht naar medewerkers toe, ga het gesprek aan en wees niet bang om ze een spiegel voor te houden wanneer je denkt dat ze met problemen kampen. Bied vervolgens hulp aan waar nodig. Dat leidt uiteindelijk niet alleen tot een fijnere werksfeer en meer werkgeluk, maar ook tot betere resultaten.’

     

    Lees het volledige onderzoek ManagementScore 2022.

    Vorig artikel‘Integraal certificeren past bij onze cultuur’
    Volgend artikel Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien

    Gerelateerde artikelen

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien

    Geef een reactie Annuleer reactie

    Laatst toegevoegd

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    NEN publiceert ontwerprichtlijn voor het uitvoeren van corrigerende maatregelen

    20 juni 2022

    Kloof tussen duurzaamheidsplannen en actie bij meeste bedrijven

    16 juni 2022

    Ziekenhuizen zien omzet, rendement en aantal patiënten weer groeien

    14 juni 2022
    Vacatures

    Startend Consulent Stikstof en Natura 2000

    22 juni 2022

    Quality, Health, Safety and Environment (QHSE) Manager

    7 juni 2022

    KAM Manager

    30 mei 2022

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2021 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Organisatiegids
    • Uw bedrijf in de Organisatiegids?
    • Organisatiegids per categorie
    • Organisatiegids (A-Z)
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Typ uw zoekwoord(en) hierboven in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.