Nieuw

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023
    LinkedIn
    NIeuw
    • Kwaliteitscoördinator openbare ruimte
    • Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West
    • Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’
    • NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie
    • De trends in kwaliteitsmanagement voor 2023
    • Veel ongelukken bij installatie zonnepanelen
    • ‘Industrie krimpt – opvallende tweedeling binnen de sector’
    • Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
    LinkedIn Twitter
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
      • Agenda
      • Nieuws
      • Columns
      • Artikelen
    • Kennispartners
      • Overzicht (per categorie)
      • Overzicht (A-Z)
      • Kennispartner worden?
    • Magazines
    • Vacatures
    • Over Kwaliteit in Bedrijf
      • Abonnementen
      • Adverteren
      • Service & contact
    • Blijf op de hoogte!
    Kwaliteit in Bedrijf Kwaliteit in Bedrijf
    Home » Kwaliteit in Bedrijf 6-2019
    Magazine

    Kwaliteit in Bedrijf 6-2019

    23 september 2021Geen reacties3 Minuten leestijd
    Delen
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp E-mail

    In dit nummer o.a.:

    Het innovatielabyrint: kent u de weg?

    Innovatie is een onderwerp dat met name voor gevestigde ondernemingen omgeven is met tal van dilemma’s en paradoxen. Het is daarom alles behalve vreemd dat heel wat bedrijven en organisaties in de loop der tijd een haat-liefde verhouding hebben ontwikkeld met innovatie. Emotie en ratio liggen daarbij intensief met elkaar in de clinch. Ook staan korte en lange termijn belangen niet zelden lijnrecht tegenover elkaar. In dit artikel zetten we de belangrijkste dilemma’s en paradoxen op een rijtje.

    ISO geeft APG’s ambities vleugels

    De wereld rond procesmanagementsystemen is sterk in beweging en de positie van ISO is daarin niet langer vanzelfsprekend. Veel trendsetters vinden ISO – vaak op voorhand – zelfs te dogmatisch of bureaucratisch. Ze geven veelal de voorkeur aan Lean, QRM of de daaraan gerelateerde alternatieven. Paul Donners, Executive Director Facility Services van APG ziet dat echter volstrekt anders.

    Kent u de hefbomen voor succesvol veranderen?

    Uit diverse onderzoeken is bekend dat geplande veranderingen in organisaties, in 60-80% van de gevallen niet de vooraf beoogde uitkomsten opleveren. Waarom is het realiseren van verandering in organisaties vaak zo’n taai proces? Hoe kan het dat mensen zich gedragen op een manier die eigenlijk niet helpt, terwijl hun bedoelingen positief zijn? Een artikel over het herkennen en doorbreken van disfunctionele patronen.

    Kwaliteitsmanager… voeg waarde toe!

    Het thema ‘processen’ is momenteel immers niet erg populair binnen organisaties. Onterecht: al is het maar omdat er twee heel uiteenlopende belevingen zijn ten aanzien van processen.

    Management Development 1.0 is dood, lang leve versie 2.0!

    Eigenlijk is het bizar dat de nadruk in MD-programma’s altijd ligt op hoe een persoon moet zijn, op wat iemand tot een ideale leidinggevende maakt. Ik ben nog nooit een opzet tegengekomen waarin het creëren van een effectief en veilig werkklimaat centraal stond. Alsof dat vanzelf ontstaat als leidinggevenden maar de juiste vaardigheden hebben…

     

    De oogst van de High Level Structuur

    Via de zogenaamde Extended Audit Approach kunnen certificatie-audits effectiever en efficiënter worden uitgevoerd. Door bij interne audits de integrale bedrijfsvoering te auditen op basis van de HLS, transformeert de rol van KAM-professional naar die van business partner/intern adviseur voor de directie. In dit artikel geeft Monique Stolk-Polak, Kwaliteitsadviseur bij Twence BV, na vijf jaar werken met de HLS haar visie op integraal auditeren en de veranderende rol van de KAM-professional.

    Recept voor een excellente service

    Een baanbrekend boek over het fundamenteel richten van de organisatie op de klant.

     

    NEN brengt handreiking ISO 9001 voor mkb'ers uit

    NEN bracht onlangs de publicatie ‘ISO 9001 voor het MKB’ uit. Het is bedoeld om mkb’ers kennis te laten maken met deze norm voor kwaliteitsmanagement en te laten zien hoe je ermee aan de slag kunt gaan. Niet als verplichte bureaucratische exercitie, maar als handig hulpmiddel om de eigen bedrijfsprocessen te spiegelen aan de norm en te ontdekken waar verbetering mogelijk is. Een gesprek met de makers van de publicatie.

    Verder in deze Kwaliteit in Bedrijf...

    • Kwart werkend Nederland is manager liever kwijt dan rijk
    • Nieuwe validatie- en verificatienorm gepubliceerd
    • Nieuws over Business Continuity Management (BCM)
    • Columns
    • Literatuur
    • Jaaroverzicht 2019
    Reageren

    Reacties zijn niet mogelijk.

    Laatst toegevoegd

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Gemeente Haarlemmermeer sluit zich aan bij de stichting Circulair West

    3 februari 2023

    Workshop ‘Meer circulaire economie en minder afval bij mkb op bedrijventerreinen’

    2 februari 2023

    NEN publiceert whitepaper over kwaliteit van burgerparticipatie

    2 februari 2023
    Vacatures

    Kwaliteitscoördinator openbare ruimte

    3 februari 2023

    Kwaliteit & Procesmanager

    20 januari 2023

    Kwaliteitsfunctionaris

    20 januari 2023

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2022 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Partneroverzicht per categorie
    • Partneroverzicht A-Z
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Typ uw zoekwoord(en) hierboven in en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc om te annuleren.