Close Menu
    Nieuw

    Bekostiging van domeinoverstijgende samenwerking in de zorgverlening is nog vaak lastig

    31 mei 2024

    Nieuwe ISO-norm moet bijdragen aan vertrouwen in AI

    15 april 2024

    Vooruitzicht sectoren: Bouw krimpt, IT-sector groeit sterk

    11 april 2024
    LinkedIn
    • Nieuwsbrief
    • Digitaal magazine
    • Inloggen
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    • Home
    • Artikelen
    • Nationale Verbeterdag
    • ISO boek
    • Magazines
    • Vacatures
    • Partners
      • Overzicht partners
      • Ook partner worden?
    • Lid worden
    Kwaliteit in BedrijfKwaliteit in Bedrijf
    Home / Interface ontvangt speciale oeuvreprijs van Sustainable Brand Index voor langdurige impact
    Nieuws

    Interface ontvangt speciale oeuvreprijs van Sustainable Brand Index voor langdurige impact

    Jury prijst vooruitstrevendheid Interface en missie om klimaatherstellend te worden
    6 april 2022Geen reacties3 Mins Read
    Share
    LinkedIn Facebook Twitter WhatsApp Email

    Vloerenfabrikant Interface heeft tijdens de bekendmaking van het ‘Initiatief van het Jaar’ van Sustainable Brand Index (SBI) een speciale oeuvreprijs toegekend gekregen voor hun langdurige impact. De Embodied Beauty™-collectie van Interface behoorde tot één van de zes finalisten van de SBI ‘Initiatief van het Jaar’-verkiezing. Voor deze award gaat een onafhankelijke vakjury op zoek naar de beste en meest impactvolle duurzame initiatieven van Nederland. Tijdens de uitreiking werd door de jury bekendgemaakt dat Interface een speciale oeuvreprijs mee naar huis mocht nemen. De prijs is een erkenning voor de duurzaamheidsreis van Interface, die al in 1994 werd aangevangen. Het bedrijf heeft als missie om in 2040 een CO2-negatieve onderneming te zijn.

     

    Het is de eerste keer dat de Sustainable Brand Index een oeuvreprijs uitreikt. Juryvoorzitter Leontine Gast: ‘Het doel van de vakprijs ‘SBI Initiatief van het jaar’ is ervoor zorgen dat de initiatieven die er zijn ondersteuning krijgen en zichtbaar worden. En daar helpt zo’n prijs bij. Maar omdat Interface al vanaf de jaren negentig werkelijk alles op alles heeft gezet voor het klimaat – eerst voor het verlagen van hun impact, toen met het doel CO2-neutraal te zijn en nu met de nieuwe visie om klimaatherstellend te worden – hebben we besloten om een speciale oeuvreprijs uit te reiken. We vinden Interface enorm vooruitstrevend omdat ze zo langdurig het juiste voorbeeld geven en in de sector met elkaar de problemen proberen aan te pakken. Het zou zonde om alleen naar het afgelopen jaar te kijken. Bij deze oeuvreprijs nemen we de hele heritage mee.’

     

    CO2-negatieve onderneming in 2040

    Vloerenfabrikant Interface levert vloeroplossingen aan onder meer kantoren, ziekenhuizen en scholen. Het bedrijf lanceerde al in 1994 hun Mission Zero en vierde in 2019 de successen van deze missie zoals het reduceren van de CO2-voetafdruk van haar tapijttegels met gemiddeld 76 procent en het reduceren van de absolute broeikasuitstoot van de tapijttegelproductie met 95 procent. Vervolgens ging de Climate Take Back-missie van start, met het doel om tegen 2040 een CO2-negatieve onderneming te zijn. Als onderdeel van deze missie zijn in 2021 de eerste CO2-negatieve tapijttegels (cradle-to-gate) van de Embodied Beauty™-collectie op de markt gebracht. Daarnaast is Interface sinds september 2021 volledig overgestapt op een biocomposiet tapijtrug. Door deze innovatie heeft het bedrijf definitief afscheid genomen van het meer CO2-intensieve bitumen, waardoor de CO2-voetafdruk gemiddeld met 33 procent daalt, en bereikt het een hoge mate van circulariteit in de productopbouw. Zo is de gemiddelde biobased en recycled content 88 procent, gemeten over het gehele tapijttegel-portfolio gemaakt in Scherpenzeel.

     

    Sustainable Brand Index

    De jury van de Sustainable Brand Index, onder leiding van Leontine Gast (The Terrace), beoordeelde dit jaar 49 ingezonden initiatieven om tot de 6 finalisten te komen. De daarvoor gehanteerde criteria waren Innovatie, Engagement, Impact en Creativiteit. Renewaball is verkozen tot ‘Initiatief van het jaar’. Naast Interface en Renewaball waren Biologische zuivel van PLUS, Fairtrade Original koffie, Karma Kebab, RESALE, en Zeeman & Het Goed de andere finalisten. De SBI Initiatief van het Jaar vakprijs werd in 2014 geïntroduceerd in Zweden door SB Insight, het bedrijf achter Europa’s grootste merkenonderzoek gericht op duurzaamheid, Sustainable Brand Index.

    Gerelateerde artikelen

    Interface publiceert Impact Rapport 2022

    Add A Comment

    Comments are closed.

    Laatst toegevoegd

    Cybercrimineel slaat 14 procent MKB-ers knock-out

    COEN-enquête: ondernemersvertrouwen omlaag door verslechterde economische verwachtingen, personeelstekort blijft de grootste belemmering

    Digitalisering en circulariteit: een synergie met potentie

    Van leerling tot meester

    Vacatures

    Adviseur kwaliteit dienstverlening

    11 juni 2025

    Manager Kwaliteit, Veiligheid & Duurzaamheid

    14 mei 2025

    Quality & Health Assistant

    23 april 2025

    Kwaliteit in Bedrijf is hét platform voor organisatieontwikkeling in Nederland en België

    Copyright 2023 Alcedo Media / Kwaliteit in Bedrijf.

    Kennispartners
    • Kennispartner worden van Kwaliteit in Bedrijf?
    • Onze partners
    Over Kwaliteit in Bedrijf
    • Inloggen
    • Lid worden
    • Nieuwsbrief
    • Adverteren
    • Service & contact
    • Privacy policy

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.