Business Continuity Manager
36 uur per week
Ben jij op zoek naar een veelzijdige functie waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan de beschikbaarheid en de continuïteit van de bedrijfsprocessen van het Erasmus MC? En wil je bijdragen aan een veilige omgeving voor patiënten, studenten, bezoekers en medewerkers? Ben je flexibel en wil je werken in een leuk team? Bij het Erasmus MC zijn wij op zoek naar jou!
In het Erasmus MC voeren wij activiteiten uit die vragen om een hoge beschikbaarheid. Denk aan onze Spoedeisende Hulp, operaties, Intensive Care afdelingen, maar ook aan het doen van onderzoek en geven van onderwijs en afnemen van tentamens Het is heel leuk en uitdagend om mee te werken aan het waarborgen van de continuïteit van de zeer gevarieerde en dynamische omgeving waaruit het Erasmus MC bestaat en zich in bevindt.
Als Business Continuity Manager maak je onderdeel uit van de sector Veiligheid & Milieu die valt binnen de pijler Inkoop & Facilitair van het Servicebedrijf. De sector Veiligheid & Milieu bestaat uit Security, Milieu, Bedrijfshulpverlening en Toegangsbeheer, Receptie en Crisisorganisatie. Je komt terecht in een leuk en hecht team: “Binnen ons team staan wij voor elkaar klaar en kunnen we op elkaar rekenen”. Je voert jouw werkzaamheden uit onder de verantwoordelijkheid van de Manager Veiligheid & Milieu.
Functie-inhoud
Als Business Continuity Manager (BCM) ben je binnen het grootste universitair medisch centrum van Nederland verantwoordelijk voor het coördineren van alle activiteiten met betrekking tot Business Continuity Management. Je ontwikkelt nieuw beleid, verbetert de bestaande prestaties en draagt zorg voor het opstellen, doen uitvoeren, evalueren en actualiseren van de continuïteitstrategie. Je vertaalt strategische doelen naar beleid en bedrijfsvoering op het gebied van Business Continuity. Je identificeert en onderhoudt contacten met belangrijke stakeholders, voert context-, risicoanalyses en business impact analyses uit. Je stelt criteria, normen en standaarden voor en coördineert werkzaamheden van personen, afdelingen en instanties op het gebied van Business Continuity Management. Daarnaast lever je een bijdrage aan meerjarenplannen en managementcontracten.
Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van het Business Continuity Management Systeem (BCMS). Je stelt formats op voor analyses, continuïteitsplannen, noodproceduresen oefenmiddelen en beheert deze. Je adviseert over benodigde continuïteitsvoorzieningen en levert een bijdrage aan het realiseren en beheren van deze voorzieningen. Je neemt deel als adviseur aan het Crisisbeleidsteam. Je organiseert oefeningen en trainingen voor alle betrokkenen, waaronder decentrale crisisteams (OTO-principe) in de gehele organisatie.
Profiel
- Je hebt ten minste een voltooide HBO of universitaire opleiding op het gebied van Bedrijfskunde, Integrale Veiligheid of vergelijkbaar.
- Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring
- Je hebt kennis van en ervaring met Business Continuity Management (ISO22301, etc.), het organiseren van business continuïteit oefeningen voor crisis teams en het beheren van managementsystemen voor Business Continuity Management.
- Je bent overtuigend, alert, bezielend, inspirerend en stimulerend. Je hebt goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift) en een groot inlevingsvermogen.
- Je bent initiatiefrijk, een netwerker en hebt een duidelijke visie.
- Je beschikt over de competenties resultaatgerichtheid, overtuigingskracht en organisatiesensitiviteit.
- Je hebt goede communicatieve vaardigheden en gevoel voor organisatorische verhoudingen.
- Je hebt kennis van veranderkunde en ervaring met het omgaan met weerstanden in organisaties.
- Je geeft niet gauw op wanneer andere prioriteiten worden gegeven aan het geheel van door anderen te verrichten werkzaamheden
- Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en kunt goed samenwerken met de verschillende disciplines op verschillende niveaus.
- Je bent bereid tot deelname aan bereikbaarheidsregelingen.
- Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor de aanstelling.
Bekijk hier onze voorwaarden voor indiensttreding.
Wat bieden wij
Een uitdagende functie binnen het grootste Universitair Medisch Centrum (UMC) van Nederland met hoge ambities op het gebied van zorg, onderwijs en onderzoek.
- Een functie met voldoende uitdaging in een dynamisch team met leuke collega’s
- Een tijdelijk dienstverband voor de duur van een jaar. Je ontvangt een contract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 6717,- (max schaal 12) bij een volledige werkweek van 36 uur.
- Uitstekende secundaire voorwaarden, zoals een 13e maand die al in november uitgekeerd wordt en een persoonlijk reiskostenbudget.
- De mogelijkheid tot 4 maal 9 uur werken.
- Een pensioenverzekering bij het ABP. Wij nemen circa 2/3 van de maandelijkse bijdrage voor onze rekening.
- Bijzondere voordelen, zoals een fysiotherapeut en een fietsenmaker van de zaak. En er is ook een sportclub waar je na werktijd aan je conditie kunt werken.
Alle arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao Universitair Medische Centra.
Inlichtingen en solliciteren
Voor meer informatie over deze functie kun(t) je/u contact opnemen met mw. L. David, email-adres: l.david@erasmusmc.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun(t) je/u terecht bij Rodger Takken, email: r.takken@erasmusmc.nl.
Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie is niet gewenst.