Adviseur / Projectleider Dienstverlening
32 uur per week
Krijg jij energie van het verbeteren van processen? Vind je het fijn om vraagbaak te zijn voor collega’s? Heb je ervaring binnen burgerzaken? Dan ben jij misschien de nieuwe collega waar het team Contact Centrum/burgerzaken naar op zoek is.
Als Adviseur/Projectleider Dienstverlening voer je werkzaamheden uit voor de gemeente in brede zin en meer specifiek voor het team Contact Centrum/burgerzaken. Je vindt het een uitdaging om de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening hoog te houden en te verbeteren. Je draagt bij aan het optimaliseren van het applicatiebeheer van i-Burgerzaken. Het organiseren van verkiezingen heeft voor jou geen geheimen. Je bent de vraagbaak als het gaat om de dagelijkse gang van zaken voor collega`s van het Klant Contact Centrum en burgerzaken. Je draagt ook zorg voor een goede bezetting van het KCC en de balies van burgerzaken. Daarbij verzorg je dat de backoffice van burgerzaken operationeel blijft. De werkzaamheden worden voornamelijk uitgevoerd op het gemeentehuis van Voorschoten.
Verder zijn jouw belangrijkste werkzaamheden als volgt:
- Je signaleert risico’s en doet in- en extern onderzoek naar verbeter- en knelpunten.
- In je dagelijks werk initieer, formuleer en operationaliseer je het programma gemeentelijke dienstverlening en je vertaalt dit naar operationele plannen.
- Je stuurt op en draagt zorg voor resultaten in je project.
- In voorkomende gevallen ondersteun je bij de afhandeling complexe zaken m.b.t. de burgerlijke stand en Internationaal Privaatrecht (IPR).
- Je levert een bijdrage voor de planning en control cyclus.
Functie-eisen
Als adviseur en projectleider dienstverlening binnen de gemeente Voorschoten is het belangrijk dat je zowel goed in teamverband als zelfstandig kunt werken. Het is dan ook vanzelfsprekend dat je verantwoordelijk en nauwkeurig bent. Het gaat om de verbetering van de dienstverlening voor de inwoners, daarom is het belangrijk dat jij beschikt over inlevingsvermogen. Je legt makkelijk contact, betrekt mensen en weet draakvlak te creëren met mensen binnen en buiten de organisatie.
Je hebt ervaring in een dynamische werkomgeving en je wilt je graag verder inzetten voor het maatschappelijk belang. Daarbij kun je makkelijk schakelen met collega’s van strategisch tot met operationeel niveau. Jouw werkervaring, professionaliteit en kennis op het gebied van Dienstverlening, KCC en burgerlijke stand maken het dat jij een meerwaarde bent in de efficiënte dienstverlening die wij willen leveren aan onze inwoners.
Om het wat concreter te maken, in jouw functie is het volgende essentieel:
- Je hebt hbo-werk- en -denkniveau.
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
- Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en de Engelse taal goed.
- Je bent in staat om processen te optimaliseren en je blijft zoeken naar een soepele werkwijze om de dienstverlening te optimaliseren.
- Je hebt een pre als je affiniteit hebt met verschillende geautomatiseerde systemen.
- Het is een must om een dienstverlenende, kwaliteits- en oplossingsgerichte werkhouding te hebben.
Is je interesse aangewakkerd? Lees dan ons aanbod!
Medewerking aan een antecedenten onderzoek is vereist voor deze functie.
Ons aanbod
Een mooie en veelzijdige functie in een organisatie waarin met plezier gewerkt wordt. We bieden een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris is maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband (36 uur) met een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% waar mee je bijvoorbeeld extra vrije dagen kunt kopen, een studie kunt betalen of je kunt dit bedrag laten uitbetalen. Je IKB bestaat onder andere uit je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Jouw salaris is afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
Verder kan je denken aan:
- Een sportbijdrage van € 300,- bruto per jaar, ongeacht of je parttime- of fulltime werkt.
- Een reiskostenvergoeding of thuiswerkvergoeding.
- Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
- Een tegemoetkoming in de zorgkosten van minimaal € 168,- bruto per jaar.
- Flexibele werktijden.
- Thuiswerken.
- Hybride laptop plus smartphone.
- Prima opleidingsfaciliteiten en mogelijkheden om je binnen onze organisatie te ontwikkelen.
Het gemeentehuis ligt in het centrum van het dorp. Dit kun je bereiken met het openbaar vervoer. Als je met de auto reist, dan kun je in de nabije omgeving gratis parkeren.
Jouw werkplek
De organisatie is onderverdeeld in vier domeinen: Mens en Samenleving, Fysieke Leefomgeving, Organisatie en Publiek en Bestuur. Je komt te werken binnen het domein Publiek en Bestuur.
Publiek en Bestuur is ons visitekaartje voor de inwoners, bedrijven en instellingen. Dit domein heeft namelijk het meeste contact met onze klanten. De medewerkers zijn verdeeld over drie teams: Contact Centrum; Openbare Orde en Veiligheid en Strategie en bestuur.
Je wordt ondergebracht bij het team Contact Centrum. Het team Contact Centrum heeft een veelzijdig werkaanbod. Zij werken nauw samen met elkaar én met ketenpartners. In het team Contact Centrum werken specialisten Burgerzaken, KCC, Naturalisaties en BRP. Ook de Bijzonder Ambtenaren Burgerlijke Stand zijn opgenomen in dit team. En natuurlijk ook jij om, met elkaar, optimaal met in- en externe partners in directe verbinding te staan en optimaal samen te werken aan een leefbaar en veilig Voorschoten.
Onze organisatie
We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en andere samenwerkingspartners.
We vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben. Je krijgt daarom bij ons de kans om je talenten veelvuldig in te zetten. Er is een prettige, informele werksfeer en we bieden veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Solliciteren
Enthousiast? Solliciteer dan uiterlijk 8 januari 2023 via het sollicitatieformulier op onze website. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met teammanager Hassan Messaoudi via 06-50073019. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Erik Verhagen (088-6549635) of Nicole Lam (088-6549631).
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.